helthjem Netthandel AS - Business Controller

Salgs- og utviklingsselskapet helthjem Netthandel AS er et 2 år gammelt selskap som eies av Schibsted og Amedia. Vi tilbyr en differensiert, kostnadseffektiv og smart logistikkløsning for pakkelevering til og fra adresser i Norge, og har siden oppstarten opplevd en betydelig vekst!

Vi har store og målsatte ambisjoner for de neste årene, og søker nå etter inntil 10 nye kolleger for å være med å skape et veksteventyr innen pakkelogistikk. Vår kultur er preget av gründerskap og kremmerånd, med en stor mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag og selskapets utvikling. helthjem Netthandel gir alle de spennende utfordringene forbundet med å være en utfordrer i et vekstmarked, samtidig som du får tryggheten og karrieremulighetene Schibsted og Amedia konsernet gir.

Drift og leveranse av våre pakker skjer gjennom helthjem-nettverket, som har sin opprinnelse fra avislogistikk. helthjem er merkenavnet på dette nettverket av distributører som leverer produkter seks (syv) dager i uken tidlig på morgenen. De profesjonelle distribusjonsselskapene som tilsammen utgjør helthjem, eies i all hovedsak eies av mediegigantene Schibsted, Amedia og Polaris Media. helthjem distribuerer aviser, magasiner, bøker og småpakker over hele landet.

Business Controller

helthjem er et selskap i sterk vekst, og vi søker en business controller for å støtte salg og ledelse i analyser, rapportering og driftsoppgaver.

I denne stillingen vil du jobbe med å omsette tall til innsikt, enten det er for støtte til salg i prissetting, oppfølgning av kundelønnsomhet- og volumutvikling, eller i rapportering til daglig leder eller andre i organisasjonen. Du vil også få et ansvar for inn- og utgående fakturaer og krediteringer mot kunder og leverandører. Vi søker deg som er strukturert, analytisk, sterk på kommunikasjon muntlig, proaktiv og som trives å jobbe med varierte oppgaver.

Dette er et selskap i en bransje der endringer skjer fort og det er derfor viktig at du har en høy grad av energi, fleksibilitet og positivitet – og også motiveres av å kunne bidra ved behov utenfor eget ansvarsområde!
    
Ansvarsområder/arbeidsoppgaver: 
• Ansvar for inngående fakturaer, utgående fakturering og krediteringer (kunder og leverandører)
• Oppfølgning av SLAer / KPIer inngåtte avtaler
• Bistå salg i analyser av sendingsdata og pris-setting
• Analyser av kundelønnsomhet, realiseringsgrader og volumutvikling
• Utarbeidelse av tallgrunnlag til oppfølgning og rapporter
• Informasjonsinnhenting og analyser ifm prospektering, salg og rapportering

Kvalifikasjoner
• Fortrinnsvis 3 til 5-årig utdannelse innen økonomi/logistikk, men relevant erfaring kan kompensere for manglende formell bakgrunn
• Minimum 2 års arbeidserfaring
• Erfaring fra logistikk/transportbransjen/konsulentbransjen er en fordel, men ikke et krav
• God kunnskap i bruk av verktøy for databehandling (excel)

Personlige egenskaper: 
• Selvstendig med evne til å jobbe i team
• Strukturert, analytisk og faktaorientert
• Gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig
• God til å sammenstille og presentere analyser
• Nysgjerrig og interessert i å forstå "historien bak tallene"
• Proaktiv
• Du trives med å jobbe i et hektisk og dynamisk miljø med stor variasjon i oppgaver

Kjenner du deg igjen i beskrivelsen over, så vil vi gjerne snakke med deg. Send en CV med søknad via linken. Aktuelle kandidater vil kalles inn fortløpende!

Arbeidssted: Oslo

Stillingstype: Fast

Søknadsfrist: 30.06.2017
Web: www.helthjem.no

Kontakt: Anders Lunde Angen, Daglig leder
Telefon: 906 22 318

Kontakt 2: Ken Larsen, Fagansvarlig logistikk
Telefon: 984 62 343

Søk på stillingen